anticurro‎ > ‎Running‎ > ‎Rutas‎ > ‎

Tramuntana

Aquesta es una ruta de 5 dies amb motxilla de 12 litres i equipatxe minim, 2 jocs de roba de correr, un tallavent impermeable i roba térmica.  Gràcies a la web del Consell de Mallorca que comparteix plànols i informació osbre el El GR-221. Aquest camí proposa descobrir els paisatges construïts amb pedra en sec de la serra de Tramuntana, avui declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO en la categoria de Paisatge Cultural. La ruta té actualment un total de 167 kilòmetres oberts i senyalitzats, dels quals 85 km corresponen a l’itinerari principal i 82 km formen part de les variants.

Dia 1: Esporles, Port des Canonge i Banyalbufar

Arribada a Palma de Mallorca, bus de l'aeroport cap a Pl. Espanya i bus cap a Esporles. Deixar les coses a l'Hostal d'Esporles (www.hostalesporles.es) i a fer la ruta circular cap a Port des Canonge-Banyalbufar-Esporles. Es una de les variants de l'Etapa 3. El track el podeu descarregar clicant aquí.

Esmorzar a Esporles i a córrer!

Es recomanable, provar les empanades del forn que hi ha pujant abans d'arribar al passeig a mà esquerra. Si pregunteu on fan bons entrepans, us indicaran cap al forn, encara que al bar desportiu, just al centre, també en fan de molt bons. Els dissabtes hi ha mercat, i podeu comprar sobrassada i formatge mallorquí.

Arribant a Port des Canonge, hi ha restaurants elevats amb terrassa, on fer una cervesseta, i encara que no sigui la millor cala, un banyet allà mateix. El camí cap a Banyalbufar es tranquil, i es pot fer una variació just al final, però no arribar al poble per la carretera, sinó primer baixant cap al port i seguir cap al mirador on puja el camí des molí cap al poble.

Banyet a Port des Canonge i berenar a Banyalbufar

Dia 2: Valldemossa, Es Teix i Deià
Fem l'Etapa 4 d'Esporles a Valldemosa, que encara no està acabada i per tant agafem una variant per pujar el pic d'es Teix a 1000m, la podeu descarregar de wikiloc, clicant aquí. En una de les etapes més dures i més maques, ja que agafa bona part de cresta desde Valldemossa fins a Deia, amb espectaculars vistes de Na Foradada.

Robiols i cremadillos a Valldemossa i a córrer!

S'ha d'anar una mica atent per agafar bé el desvio cap a Deia un cop a es Teix, ja que es l'unic camí possible cap a l'esquerra, tota la resta es pendent vertical. Al arribar a Deia un banyet a la Cala i un "pamboli" a un dels millors xiringuitos mai vistos!

Cresta cap a Es Teix i banyet Cala Deià

Al refugi de Can Boi, treballen una gent maquísima de Bunyola, que em van recomenar bars i rutes, i no ens van fotre gaire bronca tot i la que vam liar amb uns alemanys i italians a la nit amb les ampolles de vi...

Dia 3: Lluc Alcari, Cova de Moleta, Port de Sóller
Aquesta es l'Etapa 5, la més curta desde Deia fins al Port de Sóller així doncs queda temps per gaudir dels 2 albergs (Can Boi y Muleta). A Deià em van recomanar agafar el camí de la costa, i realment crec que es molt millor. S'agafa abans d'arribar a Cala Deià a mà dreta i està ben indicat, amb punts grocs blaus i vermells.Just abans d'arribar a l'urbanització vents d'avall hi ha una caleta perfecte per fer un bany de bon matí.

Un cop a Port de Sóller, dinar bé, un banyet a la platja, i una cervessa al bar petit que hi ha pujant per la carretera cap al far, just al sortir del poble a mà esquerra. L'amo molt simpàtic, de Bunyola. Al final del dia, tohom al refugi per veure l'espectacular posta de sol.

Dia 4: Soller, Biniaraix i embassament Cúber
Toca l'Etapa 6, també dura sobretot després de Biniaraix, on cal fer una parada per prendre forces abans de la forta pujada cap al embassament de Cúber. Un cop passat l'embassament, podem triar dues maneres d'arribar al refugi Tossals Verds, vorejant o pujant una petita muntanya. Crec que potser més maco la opció de pujar-la.

Dia 5: Solleric, Castell d'Alaró i Alaró
Una de les variants del GR, va desde el Refugi de Tossals Verds Fins a Alaró. A meitat del camí just després de passar Solleric, en comptes de girar a l'esquerra, seguim recte fins arribar a la carretera PM-210, d'aquesta manera, malgrat fer algo menys d'1km per carretera enllacem amb el camí que va d'Orient al Castell d'Alaró i després podem acabar dinant a la plaça d'Alaró abans d'agafar el bus i el tren cap a Palma.

Pujada al Castell d'Alaró i vistes

Per veure més fotos clica aquí

ċ
esporles-cami-des-correu-banyalbufar-volta-des-general-port-des-canonge-esporles.gpx